Elkezdődött a beiskolázási kampány a Kiss Árpád Általános Iskolában. Ismerkedő foglalkozásokkal, beszélgetésekkel és nyílt órákkal várja a leendő első osztályosokat és szüleiket az intézmény nevelőtestülete.

A program az óvodai csoportok látogatásával indult, csütörtöki napokon további három alkalommal van lehetőség arra, hogy az iskolaválasztás előtt álló családok betekintést nyerjenek a 145. tanévét töltő, patinás intézmény életébe.

Több mint tízéves hagyománya van az iskolabemutató rendezvények koncepciójának. Mivel a gyermek a legfontosabb, ezért mindent abból a szemszögből nézünk, mi az ő érdeke, mi szolgálja iskolai sikereinek kibontakozását. Ezért amikor a szülőkkel először kapcsolatba kerülünk, már ennek a közös célnak az értelmében szervezzük meg a találkozókat. Egészen konkrét, gyakorlati eszközöket, fogódzókat mutatunk be annak érdekében, hogy otthon a család minél több és a fejlődés szempontjából minél megalapozottabb támogatást tudjon nyújtani, hogy a gyermek iskolai indulása sikeres legyen – mutatja be a programsorozatot Gálné Percze Katalin intézményvezető.

A közel négyszázas tanulói létszámú intézmény két általános tantervű osztályt indít. Az első osztályban kezdődik az idegennyelv-tanulás előkészítése heti egyórás, játékos formájú alapozással. Ötödik osztályban már nívócsoportokban történik az angol, illetve német nyelv oktatása, heti öt, illetve három órában, ez utóbbi esetben kétórás kompetenciafejlesztéssel kiegészítve.

Az intézményben fontos szerepet kap a művészeti nevelés hagyománya, melyben a tantestület is példát mutat a Csalogató Együttes és a Pedagógus Nagykórus fellépéseivel, de a diákok is énekelhetnek kórusban, tanulhatnak néptáncot, és kiemelt szerepet kap a versmondás is. A minden évben megrendezett gálaműsor, és a „Humor az irodalomban” versmondó verseny remek helyszíne a tehetséges tanulók bemutatkozásának. Nagy hangsúlyt fektetnek a környezeti nevelésre, második alkalommal nyerték el az ökoiskola címet. Az iskolakert a Földforgató Program keretében frissült fel. Ugyanígy az évtizedek óta működő tankonyha – mint a szintén régi arculati elemnek számító egészségnevelés eszköze – a Menő Menza projekt kínálta forrásból újult meg.

A gyermekközpontú szemlélet a személyre szabott nevelésben valósul meg. Az a célunk, hogy az alapkészségek fejlesztése mellett a lemaradókat segítsük a tanulásban, a tehetséges tanulóinkat pedig felfedezzük, és támogassuk céljaik elérésében. Fontos feladatunknak tartjuk, hogy színes képet mutassunk gyermekeinknek a szabadidő hasznos eltöltésében, a nyelvtanulásban, versenyzésben, főzésben, kertészkedésben, művészetben, sportban, egészséges életmódra nevelésben, és segítsünk megtalálni diákjaink számára azt a tevékenységet, amelyben kibontakoztathatják tehetségüket. Tevékenységünknek köszönhetően iskolánkból nyitott, tájékozott diákok kerülnek az általuk kiválasztott középiskolába.

Különleges értékeink közé tartozik, hogy az ódon épület a Palóc Liget ölelésében fekszik, ez egyedülálló terepet biztosít mind a testnevelés órák, mind a környezeti nevelés számára. Ebben a fantasztikus környezetben egy nagyszerű közösség tagjai dolgoznak együtt. A tanári kollektíva évtizedes gyakorlatot követve közösen alakítja ki a célkitűzéseket és közösen valósítja meg azokat. Ebben pedig rendkívül együttműködő, elkötelezett és példaértékű megmozdulásokra képes szülői közösség támogatja – összegzett az igazgató.

(kanyó)