A Nemzeti Közszolgálati Egyetemen végzett közigazgatás-szervezőként, ösztöndíjasként a washingtoni George Mason Egyetemen tanult, ahol akadémiai teljesítményét több díjjal is kitüntették. Köztársasági, valamint Nemzeti Kiválóság ösztöndíjjal és OTDK sikerekkel szintén büszkélkedhet. Háromszor választották újra a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hallgatói Önkormányzatának elnökeként.

Jelenleg államtudomány mesterszakos hallgató, a Miniszterelnökség munkatársa, a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája külügyi elnökségi tagjaként pedig a V4 Hallgatói Szövetség jogi formalizálásán dolgozik. Kosztrihán Dávid a fiatal nemzedék friss energiájával próbál hatást gyakorolni a közösségek életére.

  • Kezdetben a lendület volt az erősebb, közben egyre nőtt a felelősség, s mintegy melléktermékként gyarapodtak az ismeretek. A kor és a tapasztalatok hiánya miatt folyamatosan érezni az üvegplafont, ezért nem elég a kíváncsiság és az elkötelezettség, kell a tudásvágy is.

A szélső baltól a szélső jobbig 18 hírportál elolvasása, az ázsiai, észak-amerikai és európai médiumok követése, a szakirodalom és az orosz nyelvleckék mellett politikai filozófia és művelődéstörténet szerepelnek a repertoáron – huszonévesnél ritkán tapasztalható tudatossággal párosul a közéleti érdeklődés.

  • A fiatalok egyszerű mechanizmusok mentén képzelik el a közélet folyását, de ha mélyebben megvilágítjuk, hogyan hat egy-egy ember közéleti érdeklődése vagy részvétele, akkor könnyű ráébredni, hogy nagyobb hatást tudunk gyakorolni, mint amennyit feltételeznénk. A szenioritás sok esetben indokolt. Azt is figyelembe kell venni, hogy az idősebbek hajlamosak kisajátítani a közélet irányítását, holott a generációs különbségek hatékonyan is támogathatnák a folyamatok alakítását. Azért volna szükség szorosabb szövetségre, mert az idősebb generáció valójában mindent a fiatalabbakért tesz.

A kérdés már csak az, hogyan szólítható meg az új világot fesztiválozásban kereső és a digitális kultúra útvesztőjébe keveredett generáció, és hogyan nevelhetők ki a történelmi tapasztalatokra és tényalapú tudásra építkező leendő vezetők.

  • A kezdő lökésben és az információáramlásban feltételezem a megoldást. A fiatalok igényeinek egy legitim képviselője, például egy diákpolgármester, aki folyamatosan tájékoztatja korosztályát az őt érintő kérdésekről, és saját csatornáján keresztül el tudja érni közösségét, jó segédeszköze lehetne az irányítóknak. A diák munkacsoportok szerveződése szintén adhatna lendületet a kérdésnek. A fiatal értelmiségnek viszont meg kell értenie, hogy vissza kell adni valamit annak a vidéknek, amelynek iskolái, közössége kinevelte.

Kanyó Kinga