Tábla helyett chat-ablak, jelentkezés helyett kattintás – a pedagógusok és a diákok is felkészülten fogadták a digitális munkarendre történő újbóli átállást a Balassi Bálint Gimnáziumban.

A tavaszi tapasztalatokból leszűrt pedagógiai tanulságok, az intézményi szabályozás és a jól megválasztott informatikai háttér együttesen teszik hatékonyabbá az otthoni tanulást a gimnazisták számára.

  • Szeptemberben létrehoztuk a digitális munkacsoportokat, a közös platform használatát még a normál rendszerű oktatásban elkezdtük, így a digitális munkarendre történő átállás semmilyen fennakadást nem okozott – mondja Mogyorósi Attila, a Balassi Bálint Gimnázium igazgatója. – A KRÉTA rendszerében is komoly fejlesztések történtek az elmúlt időszakban, iskolánkban emellett a Microsoft Teams platformot alkalmazzuk mint egységes digitális oktatási felületet. A protokoll szerint a tanórák minimum ötven százalékát valóban meg kell, hogy tartsák a pedagógusok.

A szabályozás, az átláthatóság és a megfelelő informatikai háttér a pedagógusok és a diákok számára is kedvezőbb helyzetet teremt.

  • A tanár kollégák munkájának szempontjából elengedhetetlen feltétel, de a diákok is jobban érzik magukat letisztult keretek és szabályok között, s ez most is igaz, amikor kötött online órarendet kell követniük. Ugyan a jelenléti oktatás erősségei nem pótolhatók, de mindent meg kell tennünk, hogy ne vesszenek kárba hónapok a szorgalmi időszakból. A széles sávú internet adott, mindössze három tanuló jelezte, hogy segítségre van szüksége a technikai háttér biztosításához, s mi természetesen minden szükséges eszközt a rendelkezésükre bocsátottunk – tette hozzá az intézményvezető.

(kanyó)