Több éve kiemelt feladatuknak tekintik a diákok környezettudatos magatartásra és szociális érzékenységre nevelését, számos programon keresztül ültetik el a jótékonyság és a felelősségvállalás mintájának magvait – a Szabó Lőrinc Általános Iskola tantestülete ily módon is reagál a Z generáció nevelésének kihívásaira.

  • A Z generációnál gyakran tapasztalhatók az érzelmi kötődések nehézségei, kapcsolatteremtési problémák. Az erre irányuló készségek, képességek fejlesztése az utóbbi egy évben pedig fokozottan előtérbe került. A szociális érzékenység fejleszthető és fejlesztendő, hiszen a munkahelyeken is egyre nő az egymással együttműködve, team munkában megvalósított feladatok aránya. Erre szeretnénk tanulóinkat felkészíteni – magyarázza Bacsúr Szilvia intézményvezető.

Az osztályfőnöki órák és az egyre népszerűbb csoportos és kooperatív módszerek alkalmazása a szociális kompetenciák fejlesztésének is kiváló eszköze. A tolerancia, mások segítése, meghallgatása és megértése, a saját és mások érdekeiért való kiállás, az empátia állnak a középpontban az egyre népszerűbb és szükségszerűbb tanulási technikákban.  Emellett az utóbbi évek óta, több programban is megvalósul a környezettudatos gondolkodás és tevékenységek megszilárdítása. Madárbarát Iskolaként, az „Egy a természettel” mozgalommal együttműködve folyik az itthon telelő énekes madarak megfigyelése és szakszerű etetése. A DÖK szervezésében több jótékonysági megmozduláson vettek már részt a tanulók. Karácsonykor rendszeresen adományoznak édességet a Reménysugár Gyermekotthon lakóinak, de gyűjtöttek már szemes takarmányt a nyírjesi Vadaspark számára is. A „Sulizsák” programban 1200 kg használt ruhát gyűjtöttek össze a gyerekek, amelynek bevételével az iskola alapítványának kasszáját gyarapították, és jelenleg is több kiemelt programban vesznek részt.

  • Tavaly novembertől működik iskolánkban a kupakgyűjtő láda, amelyet egy lelkes szülő, Beniczky Péter készített el, teljesen ingyen a számunkra. Januárban már öt zsák kupakot elküldtünk egy kisfiú kezelésének támogatására, a következő adagot pedig egy Nógrád megyei kislány gyógyítására ajánljuk fel. Bekapcsolódtunk a „Balassagyarmati térségi klímastratégia” kidolgozásába is, a gyerekek csoportmunkában készítették el saját elképzeléseiket, munkájukra alapozva pedig összeállítottuk iskolánk klímastratégiai tervét is – tette hozzá az igazgatónő.

(kanyó)

Fotó: Pásztor Szabolcs