Lezárult a középiskolai felvételi eljárás. A diákok körében különösen népszerű volt a Balassagyarmati Balassi Bálint Gimnázium – Mogyorósi Attila igazgatót kérdeztük.

Az általános iskolák nyolcadik osztályos diákjai és szüleik április 30-ig kaptak értesítést a felvételi adatlapokon megjelölt középiskoláktól a felvételről, vagy az esetleges elutasításról.

A Balassagyarmati Balassi Bálint Gimnáziumban négy, öt vagy nyolc évfolyamos képzésekre jelentkezhettek a tanulók.  A nyolc évfolyamos képzésre 33 tanuló, az Arany János Tehetséggondozó Programba 20 tanuló, a két tanítási nyelvű képzés előkészítő évfolyamára 76 jelentkezőből 34 tanuló, a négy évfolyamos gimnáziumi képzésre 144 jelentkezőből 34 tanuló nyert felvételt.

– Olyan jó volt a jelentkezők tanulmányi átlaga, hogy a négy évfolyamos képzésre jelentkezők közül kizárólag a 4,5 átlag fölötti tanulmányi eredménnyel rendelkezőket tudtuk felvenni – nyilatkozta Mogyorósi Attila igazgató. – Ráadásul a jelentkezők nagy számban jelölték meg a Balassit első helyen! Hogy ennyire népszerű a Balassi, és hogy ennyire sok jól tanuló diák jelentkezett, annak nagyon örülök, viszont, hogy nagyon sok jelentkezőt el kellett utasítanom helyhiány miatt, az nagyon szomorú számomra. Ezért az egyik szemem sír, a másik nevet.

Milyen újdonságok lesznek az új tanévben?

– Szeretném megerősíteni a már bevezetett két tanítási nyelvű képzést.  Matematikával szeretném bővíteni az angol nyelven oktatott tárgyak körét.  Ez azt is jelenti, meg kellett találnom hozzá azokat a matematika szakos tanárokat, akik szívesen és bátran vállalják ezt a komoly szakmai kihívást. Ez újabb nagy lépés lesz az iskola életében.

Mi a véleménye a kényszerszülte digitális oktatásról?

– A 2020/2021-es tanév kezdetén már éreztem, hogy csak idő kérdése, hogy újra digitális formában folyjon az oktatás. Mi jó előre felkészültünk, és már szeptemberben az iskola minden pedagógusa és diákja csatlakozott a Microsoft Teams alkalmazáshoz.  Ebben a példátlan helyzetben tehát büszkén mondhatom, hogy a digitális átállás azért volt zökkenőmentes novemberben, mert nem ért minket váratlanul. Bár a Microsoft Teams-hez való csatlakozást a kényszer szülte helyzet hozta, de ezt kihasználva egy fontos lépést tettünk az általam megcélzott Microsoft Innovatív Iskola létrehozásának irányába.

Mit gondol az iskolák „újraindításáról”?

– Felkészülten vártuk vissza tanulóinkat az iskolába. Nagyon fontosnak tartom, hogy ha csak néhány hétre is, de visszatértek tanulóink az iskolapadokba.

Miért?

– Meggyőződésem, hogy lélektani szempontból nagyon jó hatással van rájuk az újrakezdés, a kortársakkal való találkozás, az emberi, személyes kapcsolatok újraéledése. Azt érzékeltük a tanítványainkon is, hogy vágynak vissza az iskolába. Az elmúlt két tanévből most már lassan egy teljes tanévet távol töltöttek, szóval hiányoztak egymásnak, meg persze nekünk is.

Miként értékeli a magunk mögött hagyott hónapokat?

– A legtöbb tanuló tudta teljesíteni azokat az újfajta feladatokat, amik ráhárultak, bár azt el kell ismernünk, hogy ez a speciális helyzet a tanulóktól a megszokottnál nagyobb önállóságot igényelt. Szükséges volt, hogy a diák elhivatott legyen, hogy pontosan lássa a céljait. Az otthoni tanuláshoz más hozzáállás kell, érettebb gondolkodást igényel és a digitális oktatási forma komolyabbá, felelősségteljesebbé is teszi a tanulókat. Ilyen szempontból tehát nehezebb az online oktatás, mint a jelenléti. Ugyanakkor a tanárok részéről is nagyon sok energiát igényelt, hogy megfelelő módon tartsák meg ezeket az órákat. Ezért csak az elismerés hangján beszélhetek az oktatásban részt vevő minden szereplőről. Összességében tehát eredményes tanéven vagyunk túl, és szép reményekkel tekintünk az új tanév elé.

(szilágyi)